fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

אולטרסאונד של העין (סריקת A+B)

מהו אולטרסאונד של העין?

העין היא כדור מלא בג’ל שקוף (הזגוגית) השומר על צורת העין. האולטרסאונד הוא אמצעי קל לשימוש להדמיה של פתולוגיה ואנטומיה של העיניים. גלי קול נוצרים ומשתקפים בחזרה אל המתמר, וכתוצאה מכך נוצרים סיגנלים חשמליים שמתורגמים לתמונה או לנתונים אחרים.

 ישנם שני סוגים עיקריים של אולטרסאונד המשמשים כיום ברפואת עיניים, A-Scan ו-B-scan. בסריקת A, גלי קול נוצרים ומומרים לגלים המעידים על מיקומי הרקמות השונות בעין בנוסף לאורך גלגל העין. בסריקת B, נוצרים גלי קול והנתונים שנאספים על ידי המתמר מייצרים תמונה מתאימה.

מדוע מתבצעת הבדיקה?

הבדיקה מתבצעת לצורך קבלת מידע, אבחון ומעקב אחר מצבים שונים של העין. סריקה A משמשת לקבלת אורך גלגל העין על מנת לחשב נכון את כוח העדשה הדרוש. סריקת B משמשת כדי להדגים את המקטע האחורי של העין (הרשתית והכורואיד).

 שימושי סריקת B כוללים גם מדידת גידולים כולל מלנומות כורואידליות, הדמיה של תזוזה של העדשה וזיהוי של היפרדות רשתית. היתרונות של אולטרסאונד כוללים הדמיה משופרת של מבנים המוסתרים על ידי מבנים לא שקופים, כגון קטרקט צפוף או דימום זגוגית. שנית, האולטראסאונד נותן מידע בזמן אמת לרופא לגבי מצבים כמו היפרדות רשתית. לבסוף, אולטרסאונד בטוח, אינו חושף את המטופל לקרינה, נגיש באופן נרחב ובעלות נמוכה.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

הבדיקה פשוטה ומהירה מאוד. לוקח כמה שניות לבצע את הבדיקה בכל עין. זה לא פולשני ואין צורך בהזרקה. במקרים מסוימים, ניתן לתת טיפת הרדמה לעיניים לבדיקת A. במהלך הבדיקה המטופל יושב מול המכונה. במהלך בדיקת אולטרסאונד B, הרופא או הטכנאי ישימו את מתמר בדיקת האולטרסאונד על העפעפיים כאשר העיניים עצומות כך שלא יהיה מגע ישיר לעין. לאחר מכן ההבדיקה סורקת את העין והסריקה אורכת רק מספר שניות.

דילוג לתוכן