fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

ניתוח קטרקט בחולי קרטוקונוס

מה זה קטרקט (ירוד) ומה זה קרטוקונוס?

קטרקט הוא עכירות של עדשת העין השקופה באופן טבעי שיכולה לגרום לראיה ירודה ומטושטשת עד כדי עיוורון. לעומת זאת, קרטוקונוס הוא מצב שבו יש הידקקות של הקרנית והקרנית מאבדת את הצורה הטבעית שלה ומתחילה לבלוט קדימה עד שמקבלת צורת קון (קונוס). מצב זה גורם לאסטיגמטיזם (צילינדיר) לא סדיר ומיופיה גבוהה (קוצר ראיה) שגורמים לראיה ירודה עד איבוד ראיה ועיוורון.

איך מטפלים בקטרקט בחולים עם קרטוקונוס?

הטיפול בקטרקט באופן כללי הוא על ידי ניתוח פשוט ומהיר ובהרדמה מקומית. במהלך הניתוח, הקטרקט מוסר יחד עם כל העדשה הטבעית ועדשה תוך עינית מלאכותית מושתלת במקום העדשה הטבעית של העין.

 אבל במקרה קטרקט בחולי קרטוקונוס המדידות לפני הניתוח, הגישה הניתוחית והעדשה המושתלת הם שונים מהרגיל. בחולי קרטוקונוס מומלץ לבצע כמה בדיקות לפני הניתוח שיכללו הדמיות שונות של הקרנית וגלגל העין עם מנת לקבוע את חוזק העדשה הדרושה בניתוח.

 מומלץ בחולי קרטוקונוס לשקול השתלת עדשות מיוחדות שיטפלו גם בצילינדיר הקרניתי שנוצר עקב הקרטוקונוס. ברוב מקרי הקרטוקונוס מומלץ להימנע מהשתלת עדשות מולטיפוקליות, אלא אם מדובר בקרטוקונוס התחלתי.

אילו עדשות ניתן להשתיל בחולי קרטוקונוס?

כאמור, במהלך ניתוח קטרקט חייבים להשתיל עדשה מלאכותית תוך עינית על מנת לקבל ראיה טובה לאחר הניתוח. קיימים כמה סוגים של עדשות שניתן להשתיל ומיוצרות ע”י חברות שונות מקומיות בינלאומית. בחולי קרטוקונס מומלץ, אם אפשר, להשתיל עדשות טוריות מונופוקליות. עדשות טוריות הן עדשות שמתקנות צילינדיר קרניתי שנוצר עקב הקרטוקונוס. עדשות מונופוקליות הן עדשות עם מוקד ריכוז אחד ולא מוקדי ריכוז מרובים כמו שאנחנו רואים בעדשות מולטיפוקליות.

איך ניתוח הקטרקט בחולי קרטוקונוס מבוצע ע״י ד״ר נאסר?

הניתוח מבוצע ע”י ד”ר נאסר ללא תפרים, ללא צלקות נראות לעין, תחת הרדמה מקומית, ללא כאבים ולאחריו החלמה מהירה. הניתוח מבוצע באשפוז יום ותחת הרדמה מקומית ע״י טיפות עיניים בלבד. לפעמים אנו נותנים תרופת הרגעה לפני הניתוח כדי להפחית לחץ.

 המטופל יהיה ער לאורך כל הניתוח וישמע את ד״ר נאסר מדבר אליו ואל הצוות המנתח. במהלך הניתוח העדשה העכורה מוצאת מהעין ועדשה מסיליקון מושתלת במקומה. לא יהיו תפרים. בסוף הניתוח מגן שקוף מונח על העין. המטופל ישוב לביתו מיד לאחר הניתוח עם הנחיות ברורות והזמנה לבדיקה במרפאה יום למחרת. תהליך ההחלמה והריפוי מהירים מאוד.

דילוג לתוכן