fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

ומה אם אני לא מתאים/ה לניתוח לייזר להסרת משקפיים

חלק קטן מהמטופלים לא מתאים לניתוח לייזר להסרת משקפיים וזאת בגלל מספר סיבות ,כמו: מספרים מאוד גבוהים, עובי קרנית דק, קרנית חרוטית, מחלות בקרנית, מחלות סיסטמיות ועוד. ברוב המקרים מטופלים אלו מקבלים תשובה שלילית שלא ניתן להיפטר ממשקפיים בכלל ואין שום שיטה ניתוחית שתפטור אותם ממשקפיים, לכאורה. לאחרונה ובזכות טכנולוגיות חדישות ועדשות מתקדמות, ניתן להסיר את המשקפיים לאנשים שלא מתאימים ללייזר.

בפני מטופלים אלו קיימות שלוש אפשרויות:

  • ניתוח השתלת עדשה מסוג ICL או ARTISAN: ניתוח זה הוא אפשרות מצוינת להיפטר ממשקפיים למטופלים שלא מתאימים לניתוח לייזר להסרת משקפיים עקב מספרים גבוהים או מסיבות אחרות. ניתוח זה מתאים לצעירים בעיקר, בד”כ מתחת לגיל 40. בניתוח זה, עדשה מסיליקון, כמו עדשת מגע, קטנה ודקה מושתלת לתוך העין מאחורי או קדמית לקשתית (החלק הצבוע של העין). ניתוח זה יכול לטפל במספרים גבוהים וצילינדרים גבוהים עם תוצאות מצוינות ללא כל פגיעה בקרנית. תקופת ההחלמה והריפוי הינה קצרה ואחוזי ההצלחה גבוהים.

  • ניתוח החלפת עדשה: ניתוח זה מומלץ למטופלים שאינם מתאימים לניתוח השתלת עדשה, או במטופלים מבוגרים, בד”כ מעל גיל 40. גם ניתוח זה הוא אפשרות מצוינת להיפטר ממשקפיים למטופלים שלא מתאימים לניתוח לייזר להסרת משקפיים עקב מספרים גבוהים או מסיבות אחרות. בניתוח זה, העדשה הטבעית של העין מוחלפת בעדשה תוך עינית מסיליקון כמו בניתוח קטרקט. בניתוח כזה אפשר להשתיל סוגים שונים של עדשות לתיקון מספרים גבוהים וצילינדרים גבוהים. אחוזי ההצלחה גבוהים ותקופת ההחלמה קצרה מאוד.
ומה אם אני לא מתאים/ה לניתוח לייזר להסרת משקפיים
דילוג לתוכן