fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

ניתוח פזילה בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים)

מה זה פזילה בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים)?

הרבה אנשים סובלים מניסטגמוס או מה שנקרא ריצוד עיניים. ניסטגמוס הוא מצב שבו יש תנועות עיניים לא רצוניות ובאופן מתמיד העיניים נעות באופן לא רצוני וללא שליטה. ניסטגמוס בד”כ מלווה בראיה ירודה ולא איכותית. בנוסף לזה אחוז נכבד של חולי ניסטגמוס סובלים גם מפזילה. פזילה הוא מצב בו שתי העיניים אינן מקבילות זו לזו והן לא מסתכלות לאותו כיוון. במילים אחרות, עין אחת מופנית לכיוון השונה מהעין השנייה. זאת אומרת, בחלק מחולי ניסטגמוס, בנוסף לריצוד העיניים התמידי שסובלים ממנו, הם סובלים גם מפזילה שגורמת לאחר העיניים לפזול פנימה או החוצה או מעלה או מטה. מצב זה לא נדיר. 

האם הפזילה מחמירה תסמיני ראיה בחולי ניסטגמוס?

בהחלט כן. קיום פזילה בנוסף לניסטגמוס פוגע עוד יותר בחדות הראיה, איכות הראיה, ראיית תלת מימד, ראיית תנגודת וכו. זה בנוסף לכל הסימפטומים של חולי ניסטגמוס כמו רגישות לאור, הם חשים שהעולם רועד, סובלים מסחרחורות ובעיות ראייה אחרות.

האם ניתן לבצע ניתוח פזילה בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים) ובאיזה הרדמה?

בהחלט כן. עצם העובדה שיש ניסטגמוס (ריצוד עיניים) אינה מונעת ואינה מחסום בפני ניתוח תיקון פזילה. להיפך, ניתן לבצע באותו ניתוח תיקון פזילה וגם ניתוח לניסטגמוס. מכיוון שניתוח הפזילה מתעסקים עם שרירי העיניים, וגם בניתוח ניסטגמוס מתעסקים עם שרירי העיניים, ניתן לבצע תיקון פזילה וניתוח ניסטגמוס באותו שלב. 

איזה בדיקות מטופל ניסטגמוס צריך לבצע על מנת לעבור ניתוח פזילה?

מומלץ לעשות בדיקת עיניים מלאה כולל בדיקת ראיה, בדיקת רפרקציה מלאה, בדיקת מיפוי קרנית, בדיקת מיפוי רשתית, בדיקת עיניים בהרחבה ומדידות לעדשה ע”י מומחה לניסטגמוס כמו ד”ר עורואה נאסר. 

האם סיבת הניסטגמוס משנה במקרה ניתוח הפזילה?

לא. ניתן לבצע הניתוח ללא התייחסות לסיבת ריצוד העיניים.

כיצד ניתוח הפזילה בחולי ניסטמוס מבוצע על ידי ד"ר נאסר?

ניתוח פזילה בחולי ניסטגמוס מבוצע על ידי ד”ר נאסר בהרדמה כללית כשהמטופל ישן או בהרדמה מקומית, בה המטופל ער אך אינו חש כאב במהלך הניתוח. הניתוח מבוצע באשפוז יום. לעתים קרובות תרופות הרגעה יינתנו בכדי לעזור לך להרגיש רגוע/ה יותר. הניתוח עשוי להיעשות בעין אחת או שתיים, תלוי בסוג הפזילה והניסטגמוס שלך וכמות הפזילה. במהלך הניתוח יחשוף ד”ר נאסר את שרירי העיניים דרך חריץ עמוק על משטח העין שנמצא מתחת לחלק הפנימי של העפעף. בדרך זו לא ייראו צלקות לאחר הניתוח. ואז שרירי העיניים נחשפים ומחוברים לגלגל העין במקום חדש. הלחמית תיסגר עם תפרים דקים שייקברו ולא ייראו לעין והם ייספגו לבד לאחר שבועיים. אם בוצעה טכניקת תפר מתכווננת (Adjustable suture), ניתן לבצע כוונון עדין של העין הפוזלת זמן קצר לאחר הניתוח. בתום הניתוח מונח מגן עיניים שקוף על העיניים ואתה/ת משתחרר/ת הביתה מיד עם הוראות ספציפית והזמנה לבדיקה יום למחרת.

הסרת משקפיים בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים)
דילוג לתוכן