fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

הסרת משקפיים בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים)

מה זה ניסטגמוס (ריצוד עיניים)?

הרבה אנשים סובלים מניסטגמוס או מה שנקרא ריצוד עיניים. ניסטגמוס הוא מצב שבו יש תנועות עיניים לא רצוניות ובאופן מתמיד העיניים נעות באופן לא רצוני וללא שליטה. ברוב המקרים, העיניים נעות בכיוון האופקי, ימינה שמאלה בצורה מרצדת, אך במצבים אחרים העיניים זזות בצורה אנכית או בצורה מעגלית. ניסטגמוס בד”כ מלווה בראיה ירודה ולא איכותית ורוב המטופלים שסובלים מניסטגמוס מרכיבים משקפיים. למטופלים אלו יש גם רגישות לאור, הם חשים שהעולם רועד, סובלים מסחרחורות ובעיות ראייה אחרות. ניסטגמוס הוא בד”כ מצב מולד, ונגרם עקב מחלות שונות בעיניים.

 

מלבד הראיה הירודה שסובלים  ממנה מטופלי ניסטגמוס, יש עוד שני דברים מאוד משמעותיים שמפריעים למטופלי ניסטגמוס. הדבר הראשון הוא שרוב המטופלים לא יכולים לקבל רישיון נהיגה בגלל הראיה הירודה, משמעות הדבר היא שהם לא עצמאיים בהתניידות. הדבר השני הוא הפגיעה בדימוי העצמי אצל חלק מהמטופלים עקב הניסטגמוס. פה בעצם התערבותנו כרופאים לטיפול בנסיטגמוס היא מאוד משמעותית וחיונית לעזור למטופלים הללו לקבל רישיון נהיגה ולחיות אורח חיים נורמלי ללא הגבלות ובעצמאות מלאה. בנוסף, התערבותנו גם משפרת דימוי עצמי ומגבירה ביטחון עצמי.

האם ניתן לבצע לייזר להסרת משקפיים בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים)?

בהחלט כן, כל עוד מצב העין מאפשר זאת. ניסטגמוס, כאמור, מלווה בראיה ירודה ורוב במטופלים שסובלים מניסטגמוס מרכיבים משקפיים וסובלים מצילינדיר (אסטיגמטיזם) שמקשה גם הוא על ראיה. ביצוע לייזר להסרת משקפיים, לא רק פוטר את המטופל ממשקפיים אל גם משפר את איכות הראיה.

איזה בדיקות מטופל ניסטגמוס צריך לבצע על מנת לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפיים?

מומלץ לעשות בדיקת עיניים מלאה כולל בדיקת ראיה, בדיקת רפרקציה מלאה, בדיקת מיפוי קרנית, בדיקת מיפוי רשתית, בדיקת עיניים בהרחבה ע”י מומחה לניסגמוס במרפאה שלנו – ד”ר עורואה נאסר.  בהתאם למצב הקרנית, דרגת המספרים והצילינדיר, עובי הקרנית, היסטוריה אישית ומשפחתית, עבודה, הרגלים, תחביבים,ציפיות ופוטנציאל הראיה, ד״ר נאסר יעזור לכם לבחור בניתוח מתאים והבטוח עבורכם.

האם ריצוד העיניים משפיע על הסרת משקפיים בליזר?

לא. כל עוד בדיקת העיניים, דרגת המספרים והצילינדיר עובי קרנית והמיפויים מאפשרים זאת ניתן לבצע הניתוח ללא התייחסות לסיבת הריצוד עיניים.

איזו סוגי ניתוח להסרת משקפיים בחולי ניסטגמוס אפשר לעשות?

  • בניתוח לייזר להסרת משקפיים, מתוקנת בעיית הראיה בעין עצמה (בקרנית) על ידי שימוש בלייזר מיוחד ואמין שמעצב את פני הקרנית מחדש. בצורה זו ניתן לקבל ראיה ברורה וחדה בלי לסמוך על משקפיים או עדשות מגע. אחרי הניתוח, לא תזדקקו למשקפיים או עדשות מגע, אלא גם ותחסכו עלויות
  • בחולי ניסטגמוס במיוחד, בחירת סוג הניתוח תיעשה בהתאמה אישית ועל בסיס הנתונים בבדיקת העיניים, פוטנציאל הראיה ואורח החיים. סוגי הניתוח המתאימים ביותר לחולי ניסטגמוס הם פימטו-לאזיק (Femto – LASIK), פי.אר.קי וטראנס פי.אר.קי (PRK and Trans-PRK) וסמייל (SMILE).
  • בניתוח פימטו-לאזיק, יוצרים מתלה של רקמת הקרנית החיצונית באמצעות לייזר פימטו (Femto) וללא שימוש בסכינים ניתוחיים. לאחר מכן שאר רקמת הקרנית מעוצבת מחדש באמצעות לייזר אחר, ולאחר מכן המתלה מוחזר למקום.
  • בניתוח פי.אר.קי וטראנס פי.אר.קי, אנו עושים שימוש בלייזר לעיצוב הקרנית מחדש, אך אין יצירת מתלה או דיסקה. במקום זה, בניתוח פי.אר.קי, רקמת האפיתל החיצונית בקרנית מוסרת כדי לאפשר ללייזר להגיע לבטן הקרנית.
  • בטראנס פי.אר.קי. האפיתל לא מוסר והלייזר מופעל ישירות לבטן הקרנית, אך האפיתל יורד עם סיום הניתוח. האפיתל יגדל בחזרה תוך שלושה עד חמישה ימים בממוצע.
  • בניתוח סמייל, רקמה דקה מאוד מתוך הקרנית, בצורת דיסקה מעוצבת ונחתכת ע״י לייזר פימטו (Femto) וללא שימוש בסכינים ניתוחיים. לאחר מכן מוצאת מבטן הקרנית דרך חתך קטן. החתך הקטן הוא בצורת סמיילי ונותן לניתוח את שמו.

  • בכל סוגי הניתוחים של לייזר להסרת משקפיים ד״ר נאסר לא משתמש בשום סכין או מחט לביצוע הניתוח. הדיוק והשליטה גבוהים עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, התוצאות מצוינות וללא כאבים או סבל.

הסרת משקפיים בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים)
דילוג לתוכן