fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

ניתוח לניסטגמוס (ריצוד עיניים)

מה זה ניסטגמוס (ריצוד עיניים)?

כאמור ניסטגמוס הינו מצב בו העיניים נעות באופן לא רצוני וללא שליטה. ניסטגמוס מופיע בשתי העיניים ויכול להשתנות בתדירות ובטווח התנועה בהתאם לסיבת התופעה. ניסטגמוס בד”כ מלווה בראיה ירודה ולא איכותית. 

ניתוחים לניסטגמוס

ניתוח לניסטגמוס הוא אחד האפשרויות לטיפול במצב ולשיפור חדות ראיה ואיכות ראיה. הניתוח נועד להפחית באופן משמעותי את תדירות וטווח התנועה של העיניים ובכך לשפר את מצב העיניים. פחתת וטווח התנועה ותדירות התנועה גורמת ליציבות יותר של העיניים ולכן גם לשיפור ראיה. 

בנוסף, אם יש תנוחת ראש לא תקינה בגלל הניסטגמוס (הטיה או סיבוב הראש, הרמה או הורדה של הראש והסנטר), הניתוח יכול להקל מאוד וכך המטופל יזכה למנח ראש טבעי וצמיחה תקינה. אם יש בנוסף לניסטגמוס גם פזילה, אפשר לתקנה באותו ניתוח. 

חשוב לציין כי הניתוח לניסטגמוס אינו מעלים את הניסטגמוס לחלוטין וכי הניסטגמוס יישאר אך התועל בניתוח היא בהורדת עוצמת הניסטגמוס ולכן שיפור בראיה ויציבות העיניים, שיפור במנח ראש ותיקון פזילה מלווה. 

מחקרים רבים הראו כי לאחר הניתוח, התדירות והמידה של תנועת הניסטגמוס פוחתות באופן משמעותי וכי יש שיפור משמעותי בראיה. קיים שיפור גם באיכות הראיה וניגודיות. רבים המטופלים שמציינים גם שיפור בביטחון עצמי ויכולת להיות עצמאי. יש לציין כי הניתוח לא נועד לרפא את הניסטגמוס אלא לשפר אותו ולהפחית את התדירות ואת טווח התנועה של העיניים. 

איזו סוגי ניתוחים קיימים לניסטגמוס?

קיימים סוגים רבים של ניתוחים. קביעת סוג ניתוח מתבצעת ע”י ד”ר נאסר בהתאם לממצאים הקיימים, פוטנציאל הראיה, תדירות ועוצמת הריצוד, מרכיבי הריצוד (אופקי, אנכי, עיגולי), סוג הריצוד (INF , PAN, FMNS ), קיום פזילה, קיום תנוחת ראש לא תקינה וכו. 

כיצד ניתוח הניסטגמוס מבוצע על ידי ד"ר נאסר?

ניתוח הניסטגמוס מבוצע על ידי ד”ר נאסר בהרדמה כללית כשהמטופל ישן. הניתוח מבוצע באשפוז יום. לעתים קרובות תרופות הרגעה יינתנו בכדי לעזור לך להרגיש רגוע/ה יותר. הניתוח נעשה בד”כ בשתי העיניים. במהלך הניתוח יחשוף ד”ר נאסר את שרירי העיניים דרך חריץ עמוק על משטח העין שנמצא מתחת לחלק הפנימי של העפעף. בדרך זו לא ייראו צלקות לאחר הניתוח. ואז שרירי העיניים נחשפים ומחוברים לגלגל העין למיקומים חדשים בהתאם לסוג הריצוד. הלחמית תיסגר עם תפרים דקים שייקברו ולא ייראו לעין והם ייספגו לבד לאחר שבועיים. בתום הניתוח מונח מגן עיניים שקוף על העיניים ואתה/ת משתחרר/ת הביתה מיד עם הוראות ספציפית והזמנה לבדיקה יום למחרת.

מה זה ניסטגמוס (ריצוד עיניים)?
דילוג לתוכן