fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

ניתוח לייזר לפזילה

מה זה פזילה?

פזילה הוא מצב בו שתי העיניים אינן מקבילות זו לזו והן לא מסתכלות לאותו כיוון. במילים אחרות, עין אחת מופנית לכיוון השונה מהעין השנייה.

האם ניתן לבצע לייזר לטיפול בפזילה?

תלוי בסוג הפזילה. בפזילות מסוג Accommodative esotropia ניתן לבצע ניתוח לייזר שבאותו הזמן גם מתקן פזילה וגם מסיר משקפיים. פזילה זו היא פזילה פנימה של שתי העיניים. 

בפזילה מסוג Accommodative esotropia  בד”כ קיימים מספרים, פלוסים (לא מינוסים), ובד”כ גבוהים שגורמים לראיה ירודה בשתי העיניים. כתוצאה מהראיה הירודה, העין מנסה לפצות על המספרים הגבהים ומנסה לעשות פוקוס. 

מנגנון הפוקוס המוגבר הזה גורם לשתי העיניים להיכנס פנימה ולפזול פנימה. ברגע שמתקנים את הראיה עם משקפיים או עדשות מגע, הצורך לעשות פוקוס ובעקבות זאת לפזול נעלם. 

ולכן תיקון עם משקפיים או עדשות או לייזר להסרת משקפיים מעלים את הפזילה בסוג זה של פזילה. לייזר להסרת משקפיים בסוג שה של פזילה הינו מוצלח מאוד, מעלים את הפזילה וגם פוטר את המטופל ממשקפיים ועדשות מגע וכל המשמעויות הקשורות לכך.

מה הם סוגי ניתוחים להסרת משקפיים בחולי פזילה?

ישנם מספר סוגים של ניתוחי לייזר להסרת משקפיים בחולי פזילה מסוג Accommodative esotropia. ד״ר נאסר יעזור לכם לבחור בניתוח המתאים ביותר עבורכם, וזאת על בסיס סוג וחומרת בעיית המשקפיים, בריאות העין, עובי הקרנית, היסטוריה אישית ומשפחתית, עבודה, הרגלים, תחביבים וציפיות.

פימטוסיקונד-לאזיק (Femto-Second LASIK): בניתוח פימטו-לאזיק, יוצרים מתלה של רקמת הקרנית החיצונית באמצעות לייזר פימטוסיקונד (Femto-Second) וללא שימוש בסכיני ניתוח או להבים. לאחר מכן, שאר רקמת הקרנית מעוצבת מחדש באמצעות לייזר אחר ואז המתלה מוחזר למקום.

סמייל (SMILE): בניתוח סמייל, רקמה דקה מאוד בצורת דיסקה מתוך הקרנית, מעוצבת ונחתכת ע״י לייזר פימטו (Femto) וללא שימוש בסכיני ניתוח או להבים. לאחר מכן הדיסקה מוצאת מבטן הקרנית דרך חתך קטן. החתך הקטן בצורת סמיילי, נתן לניתוח את שמו.

פי.אר.קי וטראנס פי.אר.קי (PRK and Trans-PRK): בניתוח פי.אר.קי וטראנס פי.אר.קי, נעשה שימוש בלייזר לעיצוב הקרנית מחדש אך אין יצירת מתלה או דיסקה. במקום זה, בניתוח פי.אר.קי, רקמת האפיתל החיצונית בקרנית מוסרת כדי לאפשר ללייזר להגיע לבטן הקרנית. בטראנס פי.אר.קי. האפיתל לא מוסר והלייזר מופעל ישירות על בטן הקרנית, אך האפיתל יורד עם סיום הניתוח. האפיתל יצמח בחזרה תוך שלושה עד חמישה ימים בממוצע.

הסרת משקפיים בחולי ניסטגמוס (ריצוד עיניים)
דילוג לתוכן