fbpx

מרכז אוראסיס לרפואת עיניים | ד"ר עורואה נאסר MD MPH

ביטוח_ישיר
מגדל
מנורה
ביטוח 2

בדיקות סקר עיניים לילדים

בעת הלידה ראיית היילוד מטושטשת אך עם הזמן מערכת הראיה מתפתחת וילדים מגיעים לראיה ברורה וחדה לאחר כמה שנים. בחודשים הראשונים של החיים, עד 3-4 חודשים, היילוד רואה מטושטש ואין לו יכול להתמקד ולעקוב אחרי חפצים ראייתיים.

מומלץ לבצע בדיקות סקר לילדים בגילאים שונים על מנת לוודא התפתחות תקינה של הראיה ומערכת הראיה. בדיקות סקר אלו יכולים להיעשות ע”י רופא עיניים, רופא משפחה, רופא ילדים ואו איש מקצוע מוסמך לכך.

 

לוח זמנים מומלץ לבדיקות סקר עיניים ילדים:

יילודים: בדיקת רפלקס אדום, תגובת אישונים, מצמוץ, שקיפות קרנית. יש צורך לעשות בדיקת עיניים מקיפה כולל הרחבת אישונים במקרים של סימני מחלת עיניים, פגות או היסטוריה משפחתית של מחלת עיניים.

6 עד 12 חודשים: בדיקה שנייה צריכה להיעשות במהלך שנת חייו הראשונה של הילד. בנוסף לבדיקות הנ”ל, יש צורך לבדוק חזותית את העיניים, לוודא מנח עיניים ותנועות תקינים.

 12 עד 36 חודשים: בגיל זה, בנוסף לנ”ל, יש צורך לבצע בדיקת ראיה ולשלול עין עצלה. 

3 עד 5 שנים: בגיל זה יש לבדוק את הראייה ואת מנח העיניים של הילד. יש לבדוק את חדות הראייה (חדות הראייה, כמו 6/6 למשל) ברגע שהילד מבוגר מספיק כדי לקרוא טבלת עיניים.

 5 שנים ומעלה: בגיל 5, ילדים צריכים לעבור בדיקה לבדיקת חדות ראייה ויישור.

מומלץ שרופא עיניים ילדים יבדוך את הילד/ה אם בדיקות הסקר מעלות חשד לפזילה, “עין עצלה” (אמבליופיה), שגיאות שבירה (קוצר ראייה, רוחק ראיה, אסטיגמציה) או בעיית מיקוד אחרת

מרפאת ד״ר עורואה נאסר

לקביעת בדיקת התאמה לניתוחי לייזר

דילוג לתוכן